Każda firma budowlana, która chce zaistnieć na rynku, powinna zadbać o właściwą reklamę, w tym także internetową. Założenie własnej witryny będzie dobrym rozwiązaniem, jednak dodatkowo musi być ona odpowiednio pozycjonowana. W kontekście firm budowlanych warto zadbać nie tylko o pozycjonowanie „ogólne”, ale również lokalne, które pozwoli dotrzeć do większej liczby klientów w danym rejonie.
Na czym polega pozycjonowanie strony firmy budowlanej?
Konkurencja na rynku firm budowlanych rośnie z roku na rok – obecnie w Warszawie działa ich już co najmniej kilka tysięcy. Dlatego też bardzo ważne jest zadbanie o odpowiednią reklamę, która pozwoli dotrzeć do większej liczby klientów. Obecnie większość przedsiębiorców stawia przede wszystkim na reklamę internetową, która opiera się między innymi na stworzeniu profilu firmy w mediach społecznościowych czy prowadzeniu własnej strony internetowej. Witryna www musi nie tylko funkcjonować, ale również zajmować odpowiednią pozycję w wyszukiwarce, tak aby potencjalny klient mógł ją łatwo odnaleźć. Na czym polega pozycjonowanie strony firmy budowlanej? Przede wszystkim należy zadbać o treści, jakie się na niej znajdą. Nie może być to wyłącznie oferta firmy – dobrze jest prowadzić również stronę z aktualnościami lub bloga, na którym klienci znajdą cenne porady. Ponadto, warto zadbać o właściwą grafikę – zdjęcia powinny być autentyczne, przedstawiające naszą firmę bądź efekty prowadzonych prac.
Pozycjonowanie lokalne w kontekście firm budowlanych
Każda firma budowlana powinna zadbać o pozycjonowanie lokalne, czyli założyć wizytówkę Google. Pozwala ona odnaleźć klientom firmy, które działają na przykład na terenie Wrocławia. Dzięki temu uzyskują oni wyniki wyszukiwań, ograniczone wyłącznie do wybranego rejonu. W wynikach nie pojawią się natomiast firmy, działające w Krakowie czy we wschodniej części Polski. Pozycjonowanie lokalne, wbrew pozorom, nie jest trudne. Wystarczy odpowiednio uzupełnić dane w wizytówce, aby stała się ona widoczna dla potencjalnych klientów. Bardzo dużą rolę odgrywają przede wszystkim dane kontaktowe, a także ogólny opis firmy. Pamiętajmy o zamieszczeniu zdjęć, przedstawiających na przykład siedzibę firmy. Uzupełnijmy też godziny otwarcia biura. Posiadaną wizytówką można elastycznie zarządzać, zatem jeśli jakieś parametry ulegną zmianie, możemy ją łatwo modyfikować.
Czy pozycjonowanie rzeczywiście przynosi oczekiwane efekty?
Pozycjonowanie strony internetowej firmy budowlanej jest czasochłonne, często też pochłania znaczne środki. Niemniej jednak samo stworzenie witryny niewiele daje, jeśli znajduje się ona na dalekich pozycjach w wyszukiwaniach. Oczywiście, ważne jest nie tylko pozycjonowanie globalne, ale również lokalne, którego można podjąć się we własnym zakresie. Jest ono szczególnie istotne dla tych firm budowlanych, które świadczą usługi wyłącznie na terenie danego miasta, ewentualnie województwa, lecz nie całego kraju. Szacuje się, że pozycjonowanie lokalne pomaga zwiększyć ruch na stronie nawet o 25%.